Jednou z vlastností prakticky každého webového prohlížeče je fakt, že si do něj můžeme stáhnout nejrůznější doplňky a aplikace, které nám usnadní a zpříjemní jeho používání. Prakticky každý člověk využívá minimálně jednu, přičemž některé z nich jsou mnohem populárnější, než jiné. A tím zdaleka nejoblíbenějším jsou pak nejrůznější programy a doplňky na blokování reklam.
Jejich úkol je poměrně jednoduchý – asi všichni víme, že ať otevřeme prakticky jakoukoliv webovou stránku, vždy na nás vyskočí hned několik reklam. Někdy dokonce ve formě vyskakovacích oken, což není zrovna příjemné. Když pak k tomu přidáme fakt, že valná většina z nich vede buď na pornostránky, nebo se jedná o podvod, je pochopitelné, že se jim chceme vyhnout. Nehledě na to, že například v průběhu hudebního videa mohou být dokonce rušivé. Nástroje na blokování reklam pak způsobí, že se nám nebudou zobrazovat.
Je tedy jasné, proč jej lidé tak často využívají. Ovšem stejně tak je potřeba dodat, že se to nelíbí majitelům webových stránek, kteří tak přichází o peníze za reklamu (neboť dostanou zaplaceno pouze za tu zobrazenou), ale také firem, které si takto umístění svých reklam platí, z pochopitelných důvodů. Nelze se tak divit, že se v posledních letech objevují snahy jeho používání omezit.
Pravdou totiž, je, že se zde pohybujeme již na hranici legality. Zákon nám totiž na jedné straně říká, že není legální ovlivňovat nějakým způsobem zobrazovaný obsah webových stránek. Na druhou stranu, jsou reklamy skutečně zamýšleným obsahem? Zde se pohybujeme již v šedé zóně, čehož se snaží mnohé firmy využít, především tak, že se snaží blokování reklam v podstatě zakázat.
Tyto snahy mají částečný úspěch, a je pravděpodobné, že budou i nadále pokračovat. Není tedy na škodu se dívat, které prohlížeče se tomuto tlaku podrobují, a které naopak nikoliv. I to nám totiž pomůže vybrat si ten, který bude pro naše potřeby ideální.